Ana Menü

     Kimler Online
Şu an sitede 630
ziyaretçi bulunuyor
En yüksek hitimiz: 904 Kişi
21.11.2007 tarihinde online oldu

     Klas Bilgisayar

     E-yaşam
İnternet Haftası

     Klas Internet [CANLI]
Klas İnternet Cafeyi canlı izlemek için tıklayın

     Hava Tahmini

SAMSUN


     Toplam Hits
Şu ana kadar 3178168 sayfa izlenimi aldık. Başlangıç:
Nisan 2007

DIRT - Origin of the Species

Oyun dünyasının en çok rağbet gören ve örnekleriyle en sık karşılaştığımız türlerinden biri Third Person Shooter oyunlarıdır. Yıllar yılı genellikle intikam hikâyelerinin değişmez adresi olarak kabul ettiğimiz "üçüncü kişi bakış açılı vurdu kırdı" oyunları asıl patlamasını 2000'li yılların içerisinde yaşamıştır. Max Payne'in ekranları sallamasının ardından özellikle bu "bullet time" olayı (elbette Max abinin de bunu nereden aldığını çok iyi biliyoruz) yapılan her TPS'de ve sinema filminde istisnasız olarak karşımıza çıkar olmuştu bir dönem. Tabi bunlar arasında başarılı olanda oldu, olmayanda oldu. Ama galiba sadece TPS türünde değil tüm oyun tarihine başarısızlığıyla adını yazdırabilecek kalitede bir oyun gelmesi için takvimlerin 2007 yılını göstermesi gerekti sanırım.

Daha Dirt'i almak gibi bir hataya düşmediyseniz sizi uyarıyorum. Emin olun paranızı harcayacak daha güzel bir oyun veya aktivite kesinlikle vardır. Ya da en iyisi oyunu oynamak yerine hiçbir şey yapmadan boş boş durun. Bu bile daha eğlencelidir. Resident Evil 4'ün PC oyuncularının da beğenisine sunulduğu şu günlerde kendinizi Dirt'le sınırlamak için hiçbir neden yok. Hatta daha da ileri gidip incelemeyi burada bırakmanızı öneririm. Ama her şeye rağmen Dirt'i merak ediyorsanız şimdiden uyarıyorum. Her şekilde sizi pişman edecektir...

Genelde girişten sonra oyunun senaryosundan bahsederim ama Dirt'te ki senaryoyu maalesef anlayamadım. Ama emin olun benden kaynaklanmıyor. Doğrusunu isterseniz zaten oyunda adam gibi bir senaryo yok. Saçma bir ana karakterin, garip bir şekilde böceklere savaş açmasını işliyor oyunumuz. Ama ne karakterin geçmişi hakkında adam gibi bir bilgi var ne de yaratıkların neden böyle bir keşmekeşe yol açtıkları konusunda doğru düzgün bir bilgi var. Zaten oyun başlar başlamaz ateş etmeye de başladığımız için oyunun senaryosu konusunda pek bir şey beklememenizi öneririm.

Karakterimizi size biraz açıklamak isterim ama tepeden tırnağa klişelerle dolu bir oyunun ana karakterinin de pek öyle matah bir şey olmasını beklemeyin. Kendileri metal dolu yüzüyle, düşük bel pantolonuyla, sırtındaki oyuncak ayısıyla ve Shotgun'larıyla genel kahraman kalıplarını yerle bir eden bir tip olması sebebiyle karakter ve senaryo derinliği gibi konuları da boş verin. Bölüm mantığı olarak "önüne gelen böceği vur, kaçma özürlü olan sivilleri kurtar sonra kapıdan geç" olarak akan oyunun senaryo fakiri olmasının üzerine birde bu tekdüzeliği eklediğimizde bir saatten fazla dayanamayacağınızı söyleyebilirim. O yüzden (yine) daha en baştan size tavsiyem oyundan uzak durmanız.

Tam Bir Grafik Fukarası

Oyunun teknik alt yapısı kesinlikle yerlerde sürünüyor. Özellikle grafikler şöyle bir sekiz sene geriden takip ediyor piyasayı. Nereden başlasam bilemiyorum. Grafikleri ne şekilde ele alırsak alalım (ki dediğim gibi oyunun geneli böyle) tuttuğumuz yerin elde kaldığı ortada. 5–6 yıl önce olsa belki grafiklere fena değil diyebilirdim ama o zamanlar bile grafik konusunda Dirt'i solda sıfır bırakabilecek oyunlara şahit olmuştuk. Bu yüzden grafik mevzusunda ne kendimi ne de sizi kandıracağım. Öncelikle karakter modellemeleri tek kelimeyle iğrenç. Oyundaki bayan karakterlere bir seksilik verilmeye çalışılmış ama grafik motorunun acınacak halinin farkında olmadıklarından olsa gerek hiçbir karakterin oyunda cazibesi yok. Buna ana karakter de dahil. Prey'deki Tommy'i beğenmeyenler bir de Dirt'e baksınlar. Zaten bayan karakterlerin haricindeki erkek tasarımları ve düşmanlar da tam bir poligon fakiri oldukları için o kısmı pek kurcalamak istemiyorum.

Oyunun motoru çevre grafikleri ve mekân tasarımları konusunda da bekleneni veremiyor. İnanılmaz bir derecede birbirinden alakasız mekanlarla bulunuyoruz oyun boyunca. Daha ilk bölümde hapishaneden başlayıp zırt diye sokağa çıkmak ve hemen ardından da metroya inip, tekrar sokakta belirmek falan gerçekten çok saçma olmuş. Ayrıca ne yazık ki yapımcılar oyuna patlama efekti, gölge, ışıklandırma gibi klasik görüntü özelliklerini eklemeyi unutmuşlar. Ama benim merak ettiğim asıl nokta bu kadar sade ve boş grafiklere sahip bir oyun nasıl oluyor da insanı çıldırtabilen bug'lara sahip olabiliyor. Bunu bir programcı mahareti olarak görüyor ve grafiklere 0 (sıfır) veriyorum.

Eklenme February 26th 2008
Yazan: Ateş C.YEŞİLLETEN
Puan:
İlgili Bağlantı: www.dirtthegame.com
Hit: 1322
Dil: turkish
Sayfa: 1/3

   Sonraki Sayfa (2/3) Sonraki Sayfa

[ İncelemelere Geri Dön | Yorum Ekle ]


Tüm Hakları Saklıdır - Copyright © 2007 - 2018 Klas Internet
Sayfa Üretimi: 0.03 Saniye